UA-141269188-1
 
 

TIJD VOOR ZELFVERTROUWEN?


Wat is Kindercoaching en voor wie? 

Een gelukkig en zelfverzekerd kind heeft altijd een stevige basis. Die basis is een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen. Vertrouwen in jezelf, kunnen vertrouwen op jezelf. Hierop kun je verder bouwen. Mis je dit, of ontbreekt er wat aan, dan gaan er zich later vaak problemen voordoen op het gebied van gedrag of op sociaal-emotioneel vlak.

Ik heb mij gespecialiseerd in zelfbeeld en zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen ligt aan de basis van alles, een positief gelukkig leven kan niet zonder zelfvertrouwen. 

Ik geef je kind handvatten om zelfverzekerd te worden, vanuit een positief zelfbeeld. Ik geef jou en je gezin een stuk rust en tijd terug, want als je kind niet gelukkig is en goed in z’n vel zit, loopt het thuis waarschijnlijk ook niet lekker.

Ik werk voornamelijk met tieners tussen de 10 en 18 jaar.


Hoe werk ik?

Aanmelding: Als jij je kind telefonisch of per mail hebt aangemeld, plannen we een intakegesprek bij jullie thuis (of als je wilt op een andere locatie). Vooraf krijg je van mij per e-mail een intakeformulier. Het intakegesprek is met jou en je kind. Tijdens ons gesprek kun je vertellen wat er speelt en mag je kind ook zelf uitleggen waar hij/zij last van heeft. Wat wil je kind/jijzelf bereiken? 

Coachsessies: De coachsessies zijn alleen met jouw kind en duren ca. 1 uur. De sessies worden gehouden in de praktijkruimte, maar als je wilt kan het ook op school, thuis of online. Er wordt steeds meer gebruikgemaakt van online coaching via Skype. Dezelfde resultaten worden daarmee bereikt. Ik kijk welke methodes, technieken en werkvormen het best bij jouw kind passen en help zo je kind bij het leren om zelf tot de gewenste veranderingen te komen. Elke sessie wordt afgestemd op jouw kind, waarbij ik kijk naar wat het best past bij de vraag en behoeftes van je kind. Bijvoorbeeld:

  • Rationeel-Emotieve Therapie (RET): Vorm van psychotherapie, waarbij balans tussen denken en voelen centraal staat. Het biedt heldere en praktische handvatten en levert snelle resultaten door negatieve manieren van denken om te buigen in positieve, helpende gedachten.
  • Sociale vaardigheidstraining: Methode gericht op het verkrijgen/versterken van sociaal vaardig gedrag. 
  • Therapeutisch spelmateriaal (sociaal-emotionele spellen)
  • Attributietraining: Behandelmethode voor het opbouwen van een realistisch zelfbeeld, waardoor kinderen beter leren logisch nadenken m.b.t. het toeschrijven van gevolgen aan zichzelf of de omgeving.

Eindgesprek: Samen kijken we of jullie doel is bereikt of dat er eventueel nog iets anders nodig is om dat alsnog te bereiken.

In het kort zullen de coachsessies zo zijn opgebouwd:

Stap 1 uitzoeken van het exacte probleem en kijken waardoor het is ontstaan.

Stap 2 kijken wat nodig is om het probleem op te lossen, door te werken aan een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen te stimuleren.

Stap 3 kijken naar het doel en te werken aan weerbaarheid, assertiever worden en grenzen leren stellen.

Stap 4 kijken wat nodig is door het veranderen van denkpatronen (Rationeel-Emotieve Therapie).

Stap 5 het geleerde vasthouden door te oefenen met en uitdiepen van denkpatronen, luisteren naar je gevoel en het versterken van deze zaken.


Na het coachtraject:

 is je kind zelfverzekerd

komt jouw kind voor zichzelf op en heeft zelfvertrouwen

weet jouw kind hoe van negatieve gedachtes om te buigen naar positieve gedachtes 

kan je kind beter/anders met sociale situaties omgaan

heeft jouw kind alle kansen in de toekomst 


Maak een afspraak voor een gratis vrijblijvende online sessie.

Ik help je graag en geef je advies, waarmee je zelf je kind kunt gaan helpen.

Klik op de button: